תהליך הגירושין בשנת 2020 – המדריך המלא

תהליך הגירושין בשנת 2020

תהליך הגירושין, תהליך לא פשוט בכלל

תהליך גירושין הוא תהליך לא פשוט גם בהיבטים הפסיכולוגיים אישיים עבור כל אחד מהצדדים, גם בהיבטים של הילדים שמעורבים בתהליך בדרך זו או אחרת וגם בכל הנושא הבירוקרטי שמלווה את הדרך הזו. זוגות שעוברים גירושין, לרוב מעוניינים שהתהליך יקרה כמה שיותר מהר ועם כמה שפחות אינטריגות לא נעימות.

כדי שתנאים אלו יתקיימו, יש להיעזר במומחים בתחום ובניהם עורך דין. במאמר זה נדבר על תהליך הגירושין, צעד צעד כפי שהוא קורה כיום ולמי ניתן לפנות כדי לעבור את התהליך בצורה השפויה והטובה ביותר.

עורך דין לדיני משפחה, האדם שינהל את כל תהליך הגירושין

בתהליך גירושין, מעטים הזוגות שמסוגלים לעבור את ביצוע השלבים ללא עזרה מקצועית. הסיבה לכך נובעת מזה שלא כולם מכירים את כל הפרטים הקטנים של התהליך וגם מדובר בפירוק של חיים שלמים שהוא דבר מאוד אמוציונאלי ולא פשוט.

כדי לעבור את התהליך בצורה טובה עד כמה שניתן, מומלץ להיעזר במומחה בתחום, הלוא הוא העו״ד לדיני משפחה. תפקידו של עורך דין לענייני משפחה הוא לשמוע את הצדדים, להבין את המחלוקת, לשלוח את הצדדים לגישור במידת הצורך ולדאוג להיבטים נוספים כמו משמורת על הילדים, טיפול בכספי מזונות וחלוקת הרכוש המשותף. בכל הנושאים האלו עוסק עורך הדין לענייני משפחה.

כל השלבים שקיימים בתהליך הגירושין

כאשר ניגשים להתחלת תהליך הגירושין, יש תחילה להבין כי קיימים ארבעה שלבים עיקריים בדרך לקבלת הגט המיוחל. תחילה, צריכים בני הזוג להגיש בקשה משותפת לגירושין. על הזוג לנסח בקשה משותפת אותה יגישו לבית הדין הרבני. לאחר הגשת הבקשה, יהיה ניסיון ליישוב הסכסוך המשפחתי על מנת לנסות למנוע את הגירושין של הזוג.

אם לא הצליחו ליישב את הסכסוך, עוברים לשלב הבא שהוא תביעת הגירושין. עם סיום תביעת הגירושין יחל הזוג בעזרת בית הדין הרבני את סידורי הגט. סידורי הגט זו למעשה הישורת האחרונה בתהליך ולאחר כל אחד מבני הזוג ילכו לדרכם. אך חשוב לציין כי התהליך לא הסתיים, כעת יש לטפל בחלוקת הרכוש, הסדרי ראיה וכדומה.

סיום התהליך בעזרת עורך דין משפחה בראשון לציון

החלק של סיום התהליך הוא חלק לא פשוט שנוגע בנושאים רגישים מאוד. לעיתים תהליך זה הוא הארוך ביותר וגם הפחות נעים. יש לגעת בנושאים כמו חלוקת רכוש משותף, הסדרי ראית הילדים, כספי מזונות ועוד.

בנושאים אלו מומלץ להיעזר בעורך דין משפחה בראשל״צ על מנת שתעברו את החלק הזה בצורה הנעימה ביותר שאפשרית. עורך דין משפחה בראשון לציון מומחה בתחום זה ויודע איך לפשר בין בני הזוג כך שכל אחד מהם יקבל את מה שמגיע לו ועם כמה שפחות כאב.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

אולי יעניין אותך לקרוא גם