כל המידע על עיבוד שבבי מסוג CNC וכרסום

כרסום CNC - כל מה שצריך לדעת

חברות לעיבוד שבבי והייחודיות של החברה של יצחק סוסתיאל

ענפי התעשיה השונים נעזרים כיום בייצור של אב טיפוס וסדרות של מוצרים באמצעות חברות לעיבוד שבבי. כל חברה של עיבוד שבבי כיום מתמחה בייצור מוצרים לענפים מסויימים. יש חברות המייצרות מוצרים לענף הרפואה והטייס, יש כאלו המתמחות בענף הבניה והאלקטרוניקה ויש חברות כמו החברה של יצחק סוסתיאל אשר עוסק במגוון רחב של ייצור סדרות מוצרים וגם ביצירת אבטיפוס.

החברה של יצחק סוסתיאל יכולה לייצר מוצרים לענפים רבים בזכות מכונות העיבוד שבבי המגוונות שהיא מחזיקה. כל מכונה אחראית על פעולה אחרת במוצר. במאמר זה אנו נדבר על שני סוגים של מכונות בתחום העיבוד השבבי. נדבר על מכונת ה-CNC ועל מכונת הכרסום.

 

אילו מוצרים מייצרות המכונות השונות במפעל לעיבוד שבבי?

ודאי יצא לכ לחשוב לא פעם, איך מייצרים מוצרים מסוימים? איך מחברים בין החלקים השונים? ואיך המוצר נשאר טוב לאורך זמן? על שאלות אלו כיום יש תשובה. כיום מייצרים את המוצרים בעזרת מכונות מיוחדות לעיבוד שבבי.

חלק מן המכונות עובדות בעזרת עבודת מחשב וחלקן עובדות על החומר עצמו. מה שמשותף לכל המכונות שהן עובדות על גוש חומר אחד וממנו מייצרות את המוצר. כך למעשה אתם מקבלים מוצר חזק ללא חיבורים בין חומרים שעלולים להישבר.

 

מכונות CNC וכרסום

CNC וכרסום הם למעשה שני סוגים של מכונות שעושות פעולות שונות על חומר הגלם. מכונת ה-CNC יוצרת בחומר הגלם חיתוכים. לרוב מכונות אלו הן ממוחשבות ומי שעובד עליהן במפעל מכניס לתוך המחשב תוכנית עבודה שלפיה המכונה עובדת ויוצרת את המוצר. מכונת הכרסום תפקידה ליצור עיבוד של משטחים מישוריים בעלי צורה.

מדובר בשיטה היותר ותיקה בתחום של עיבוד שבבי וניתן ליצור באמצעותה צורות גיאומטריות מגוונות. למכונת הכרסום שלושה צירים המסומנים באותיות X,Y,Z ויש לחלק מהמכונות גם אפשרות לתנועות סיבוביות מעבר לצירים אלו. חשוב לדעת כי מכונות CNC כרסום הן המכונות הכי פעילות ומוכרות בתחום של עיבוד שבבי.

 

באילו חומרים ניתן לבצע עיבוד שבבי?

כיום כמעט כל חומר מתאים עבור הטכנולוגיה של עיבוד שבבי. תוכלו לראות עיבוד שבבי שנעשה על עצים, על מתכות שונות ועל פלסטיק. כל חומר גלם מסוים, מצריך עבודה עם המכונה שמתאימה עבורו ועבור מה שרוצים לייצר ממנו.

חברות אשר עוסקות בעיבוד שבבי יודעות להתאים את המכונה הנכונה, למוצר ולסוג העבודה. חשוב לציין כי לחברה גם קיימים תקנים שעל פיהם היא עובדת. מוצר שלא עבר את התקן, לא יוכל להימכר. לכן חשוב לבדוק שהחברה שאליה תפנו לצורך עיבוד שבבי, תהיה חברה אמינה, שעובדת על פי התקנים הרצויים ושמבצעת את העבודה בעזרת חומרי גלם טובים ואיכותיים.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

אולי יעניין אותך לקרוא גם